Tako je govorila Margaret Thatcher

i tako su govorili o njoj

Prije neki dan kada je kolega Kapitalac prenio da je umrla Margaret Thatcher napisao sam da je bila jedina političarka koju sam ikada poštovao. A evo i zašto (kompilaciju citata sastavio je korisnik PowerLock na forum.hr-u te je uz njegovo dopuštenje prenosim):

 

Političarka iz uvjerenja:

“Ja obožavam raspravu, volim i dobru svađu. Ne očekujem od nikoga da samo sjedne preko puta stola i da se sa mnom slaže. Nitko nije za to plaćen, i nitko nema takav opis radnih obaveza” – 1980

“Ja nisam političarka kojoj je stalo do konsezusa. Svima to kažem danas prije nego sutra krenete na birališta glasati. Ja sam političarka od vlastitog uvjerenja i ta uvjerenja želim realizirati” – 1979

“Meni uopće ne smeta da ministri u mojoj Vladi govore što hoće, pod uvjetom da na kraju razgovora učine ono što ja od njih tražim da učine” – 1980

“Tamo gdje je razdor neka mi donesemo harmoniju, tamo gdje je laž neka donesemo istinu, tamo gdje je sumnja želim da donesemo vjeru, tamo gdje je očaj trebamo donijeti nadu” – 1979.

“Onima koji suzdržanog daha očekuju čuveni medijski naslov – politički preokret – poručujem: Vi se okrećite ako to želite – ova se dama ne okreće!” – 1980

 

Bez dlake na jeziku:

“Nitko se nebi sjećao dobrog Samaritanca da je došao samo sa dobrim namjerama. Kada Samaritanci negdje dolaze obično ponesu i novac sa sobom” – 1980

“Na Falklandima smo se bili prisiljeni boriti sa stranim neprijateljem. Ali u zemlji uvijek moramo biti svjesni postojanja i unutarnjeg neprijatelja – protiv njega se mnogo teže boriti a on sam daleko je opasniji za slobodu nacije” – Osvrt na rudarski štrajk 1984-1985.

“Pojam “društvo” ne postoji. Postoje pojedinci, muškarci i žene – a postoje i obitelji” – 1987

 

Žena u muškom svijetu:

“Nijedna žena za moga života neće postati Premijerkom ili Ministricom vanjskih poslova. Nijedna žena neće dobiti ni jedan stvarno važan posao u britanskoj vladi. I to je dobro, jer ja niti ne želim biti premijerka. Taj posao zahtjeva potpunu predanost. Kad ga preuzmete vi više ne postojite, morati dati svih 100% od sebe samo poslu i nikome više iz vašeg okruženja ne ostaje ni najmanji dio vas” – 1969 (10 godina prije nego li je postala premijerka)

“Svaka žena koja zna kako voditi obitelj i domaćinstvo poprilično će lako shvatiti kako se može voditi država” – 1979 (godina kada je postala premijerkom)

“Danas sam postala baka” – 1989 (10 godina nakon što je postala premijerkom)

 

O Europskoj Zajednici (danas Uniji):

“Gospodine, izvolite mi vratiti moj novac!” – 1980 (obraćajući se povišenim tonom Predsjedniku Europske komisije Jacquesu Delorsu tijekom govora na samitu Europske Zajednice u Dublinu)

“Je li vas dva gospodina mislite da smo mi svi svo vrijeme pijani na britanskim otocima? Pa nismo mi zadnjih 9 godina proveli razgrađujući represivne strukture britanske države nad slobodom poduzetništva da bi sad mirno sjedili i gledali kako nam ih vi namećete na europskoj razini i kako podmuklo izgrađujete europsku superdržavu koja bi trebala nad nama dominirati iz Brisela?” – 1988 (Obraćajući se povišenim tonom Predsjedniku Republike Francuske Francois Mitterandu i Kancelaru Savezne Republike Njemačke Helmutu Kohlu na radnom tripartitnom sastanku tijekom samita Europske Zajednice u Veneciji)

“Ne! Ne! I opet Ne! – dok je Velike Britanije Europa nikada neće biti država!” – 1990 (dio govora u Donjem domu britanskog parlamenta nakon kojeg je Zamjenik Premijera Geoffrey Howe podnio ostavku te zatražio od zastupnika Konzervativne stranke u Parlamentu da zatraže unutarstranačko glasanje o povjerenju Premijerki i Predsjednici stranke)

 

Kraj političke priče:

“Ja se i dalje borim. Ja se borim da bi pobjedila” – 21. studeni 1990 (Dan prije nego li je dala ostavku na dužnosti Predsjednice Konzervativne stranke i Premijerke Velike Britanije)

“Ovaj svijet je nevjerovatno komično mjesto” – 27. studenog 1990 (Zaključuje posljednju sjednicu svoje Vlade kao Premijerka)

“Morala sam svojim očima gledati nasmijana lica mojh izdajnika. To mi je vjerovatno najteže palo” – 1993 (govoreći u TV intervjuu o Ministrima u Vladi koji su joj savjetovali pa podnese ostavku jer sumnjaju da će osigurati dovoljnu podršku u zastupničkom klubu)

 

O životu nakon obnašanja javne dužnosti:

“Dom je mjesto u koje dođete kad nemate ništa bolje za raditi” – Svibanj 1991 (6 mjeseci nakon podnošenja ostavke na dužnost britanske Premijerke)

 

Drugi su govorili o njoj:

“Gospođa Thatcher ima oči Kaligule, ali i usne Marylin Monroe. Nije mi lako kad se susretnemo” – Predsjednik Republike Francuske Francois Mitterand 1987.

“Uvijek je bila vrlo atraktivna dama. Ne samo da je posjedovala privlačnost hollywoodske dive, znala se i ponašati kao hollywoodska diva kad bi to poželjela” – Sir Bernard Inghram, bivši glasnogovornik britanske vlade 1995.

“Ova žena je tvrdoglava, inatljiva i potpuno uvjerena da je samo ona uvijek u pravu” – Zamjenik zapovjednika odjela za regrutaciju u službenom formularu kojim obrazlaže zašto je britanska tajna služba MI-5 odbila molbu za primitak u službu Margarete Roberts 1948-e godine.

One thought on “Tako je govorila Margaret Thatcher

  1. Ah, izvrsno! Dobra stara Maggie ih je rasturala…

    Prilažem još jednu njenu briljantnu izjavu:

    “…Socijalističke vlade tradicionalno rade financijski nered. Uvijek ostanu bez novca drugih ljudi. To je tako karakteristično za njih.” – interview, 1976.

Odgovori

