Slučaj Google protiv idiota

Povijest se ponavlja

 

Neko čudo što se zove Europska komisija godinama natezalo s Microsoftom jer isporučuje besplatni preglednik interneta s Windowsima. Da se to spriječi, Windowsi su u EU morali počet dolazit bez automatski ugrađene korisne stvari poput preglednika interneta i umjesto toga nudit izbor (valjda prilikom instalacije) između njih 5 kako bi maltretirali i zbunjivali svoje korisnike. Sada, svi drugi operativni sustavi su dolazili sa svojim preglednikom interneta. Sada, Google je (možda još i da, nisam bio na početnoj stranici godinama, update: otvorio sam je da bi stavio link, još je tamo) gnjavio svoje korisnike Chrome-om svaki puta kada su otvorili Google. No Microsoft je kao monopolist, i tako uništava konkurenciju na tržištu preglednika. I mora ih nudit 5 na izbor prilikom instalacije, iako 4 nisu njegova.

Sada, ja nisam IE korisnik. Koristim zajedno s 0,63% svjetske populacije Operu i zapravo mislim da je Opera najdivnija stvar na svijetu, odmah nakon seksa. Ali stvarno, da to nije bilo (još uvijek je) malo glupo? Njihov je OS, neka stave gore što hoće. Ali ne…

 

Bug.hr prenio je vijest da je Europskoj komisiji (što god to je) zasmetalo što:

Predstavnik Europske komisije za tržišno natjecanje, Joaquin Almunia, istaknuo je kako Google mora promijeniti način na koji prikazuje vlastite usluge, poput zemljopisnih karata, trgovine, i ponude letova, ili mu prijeti formalna protutrustovska tužba. Istraga Europske komisije još traje, no Joaquin Almunia je uvjeren kako Google preusmjerava korisnike na vlastite usluge putem svoje internetske tražilice, čime zloupotrebljava svoju dominantnu poziciju na tržištu.

 

Ooo. Znači, nudili su posjetiteljima svoje internetske stranice da odu na drugi dio… svoje internetske stranice… koji nudi jednu sasvim drugu… apsolutno povezanu uslugu… nalaženja stvari…

Google će morati zadovoljavajuće odgovoriti na ove zabrinutosti, ili će Europska komisija biti prisiljena pokrenuti formalnu tužbu protiv tvrtke zbog netržišnog ponašanja.

 

Jep. To su izjavili. No Europska komisija nije jedini idiot u cijeloj priči. Ima ih mnogo i na forumu bug.hr-a. Dok je za razliku od Microsofta (koji ljudi ne vole jer ne vole plaćati za nešto) Google (kojega ljudi vole jer google daje stvari džabe i financira se reklamama) popularan, pa prevladavajuće mišljenje nije da je Google gad što je bilo u slučaju Microsofta, ipak ima bisera. A jedan mi je zapeo za oko pa ga želim malo detaljnije proučiti. Korisnik BlueMax tako piše:

Zalosno je vidjeti da velika vecina forumasa ovdje ne moze shvatiti najjednostavnije stvari i da su protiv odluka koje idu njima u korist. Za takve cu sad pokusati ovu situaciju pojednostavnit.

Prvo par napomena:
Google nije vlasnik interneta.
Europska komisija kao najvise tijelo EU ima apsolutno pravo odrediti kako ce izgledati neka usluga u EU.

Stvarno?

Lazno reklamiranje zabranjeno je u svim uredjenim drzavama pa tako i u EU. Guranje vlastitih proizvoda kao rezultata pretrazivanja je nista drugo nego lazno reklamiranje.Google koristi internet, koji bi trebao biti globalna stecevina, kao vlastitu prciju i sredstvo reketarenja.

Jep, učinili su to. Preusmjeravaju posjetitelje s jednoga dijela svoje internetske stranice na drugi dio. Those bastards.

Sad cu vam pokusati objasniti preko puno jednostavnijeg primjera.Dodjem ja (Google) u neki turisticki grad (EU) i dogovorim se sa lokalnim vlastima da na udarnom mjestu na rivi iznajmim stand na kojem cu prodavati nesto, imati izvisene reklame ali cu i drzati info pult na kojem cu besplatno turistima (korisnici interneta) davati informacije o gradu i pruzati usluge turistickog vodica (rezultati pretrazivanja). I tako turisti dolaze i pitaju svasta i ja im dajem besplatne informacije. I padne mi na pamet ideja kako bi mogao dodatno zaraditi. Puno turista pita gdje je najbolji restoran, kafic, hotel, disco i sl. Zasto to ne unovcit. Odem u par restorana, kafica i sl. i dogovorm se s gazdama da ce oni meni placati a ja cu turistima govoriti kako su njihovi restorani i kafici najbolji i upucivati ih i voditi ako treba do tih kafica i restorana. I posao cvate. I meni i gazdama koji mi placaju. Ubrzo se to procuje i vecina ugostitelja zeli da ih reklamiram. I tako uskoro umjesto jednog ja imam deset restorana koji mi placaju da im saljem turiste. Kome ih slati? Onome ko placa najvise! Oni koji ne zele meni placati propadaju, jer ako i nisam sve turiste poslao u neki restoran oni ce sami sjesti tamo gdje ima ljudi.

Otkrili smo marketing! Vatra je sigurno sljedeća na popisu!

Sad sam vec toliko para zaradio da mi pada nova ideja na pamet. Zasto ja ne bi otvorio restoran ili kafic i slao goste sam sebi? Otvorim restoran, saljem goste sebi a kad sam pun onda saljem onome ko najvise placa.__________________

Ali ne, i neki drugi tržišni koncepti nam postaju poznati!

Dobro razmislite o ovome sto sam napisao. Slijedeci vasu logiku ispada da ja nista lose ne radim. Imam svoj stand i na njemu imam pravo radit sto me volja?

Opa, ovo će čak možda imati smisla na kraju… Ali ne…

Sasvim je u redu to sto turista koji me pita gdje se nabolje jede u gradu saljem u svoj restoran ili restoran koji mi placa a ne tamo gdje se zaista najbolje jede.

Posteno je to sto susjedni restoran propada iako ima bolju hranu od mog, zato jer ne zeli meni placati reket? Vlasnika tog restorana niko ne treba zastititi?

PravDA!!!

Lokalna vlast me ne treba kazniti ili mi oduzeti stand zato sto pod krinkom besplatnih informacija varam turiste, rusim ugled ugostiteljstva u tom gradu, jer je hrana u mom restoranu i drugima kojima saljem turiste totalno smece, a oni kod kojih je hrana dobra propadaju jer mi ne placaju?

I PravDA bi zadovoljena🙂

Jos kad se uzme u obzir da nisam iz tog grada nego iz susjednog i da u tom gradu placam iskljucivo najam za stand, a sve ostale poreze i davanja placam u drugom gradu stvar je kristalno jasna.

Eksploatacija radnog naroda od strane podlih inozemnih investitora…

Ili me se treba natjerati da turistima dajem tocne informacije ili dovidjenja.

Zbog toga što ta glupa komunistička filozofija utječe na posao, taj štand bi ionako propao u roku odmah, osim ako gradonačelnik nije rođo pa će plaćat tuđim novcem za držanjem štanda. Ne bi bilo potrebe za tjeranjem. Doviđenja.

Odgovori

