Je li ikad itko stao u Karlovcu?

Nije, ali priča je malo duža

 

U samom novom centru Karlovca već godinama stoji jedan spomenik. Stoji tamo zapravo već toliko dugo da, iako se ja sjećam da je Karlovac nekoć postojao bez njega, kada sam krenuo pisati ovaj post nisam se mogao sjetiti kako je zapravo dugo tamo. Da li je to pet, šest, ili više godina? Internet mi na kraju tvrdi da je godina koja je u pitanju 2008. godina. Taj spomenik u novom centru Karlovca je nova, nikada upotrjebljena, željeznička postaja Hrvatskih Željeznica.

Znači, na internetu se može pronaći da je gradnja počela 2008. godine, da je postaja dio programa ulaganja 18 milijardi kuna u željezničku mrežu od 2008. – 2013. godine (???), da je trebala stajati 8,3 milijuna kuna (???). Svake godine po medijima se ponovno povlače informacije da će postaja biti dovršena do kraja godine. Glavni krivac je navodno izvođač radova kojega je unajmio HŽ, neka firma koja je bankrotirala bar jednom, a možda i više puta, ili bar nema novca da izgradi tu postaju u ime HŽ-a (???), a HŽ joj izlazi u susret i već pet godina svake godine zajednički najavljuju dovršetak radova do kraja godine (???).

U međuvremenu ne da postaja samo stoji i povremeno služi klincima kao mjesto na kojem se mogu napiti. Cesta pored nekoliko je puta raskopana. Projekt gradnje se bar jednom mijenjao. Čelična konstrukcija je bar jednom preslagivana. U međuvremenu dok nedovršena postaja stoji izložena je elementima. Beton puca i pojavljuju se crte na njemu. Vjerojatno će ga na kraju biti potrebno zamijeniti. Čelična konstrukcija je kao premazana, ali iskreno se ne bih čudio da nije dobro premazana i da će i nju na kraju biti potrebno mijenjati. To jest, ako ikome u politici na kraju bude stalo da se postaja na kraju uopće dovrši. Koji će na kraju biti trošak toga svega?

Da li je imalo smisla graditi još jednu željezničku postaju u Karlovcu, pored već dvije postojeće, niti kilometar od jedne već postojeće – glavnog kolodvora u Karlovcu? Pa… nekoga smisla i ima. Glavni kolodvor u Karlovcu je na samoj periferiji grada, druga postaja je u industrijskoj zoni pet kilometara južnije, i nije suludo pretpostaviti da bi u gradu toliko ovisnom o Zagrebu veza sa Zagrebom iz samoga središta grada dovela do toga da više ljudi putuje vlakom. HŽ bi prodao koju kartu više i zaradio možda kojih desetak tisuća kuna godišnje više nego sada.

No da li je HŽ-u bilo isplativo potrošiti tko na kraju zna koliko milijuna kuna na ono što se vidi u slici? Da li bi ta investicija bila isplativa HŽ-u? Bar uz moju pretpostavku o većoj količini karata koju bi prodao? Da je ta investicija nosila novac, zar ne bi HŽ vidio smisla u tome da pljune sitniš potreban da je se dovrši i da se stavi u uporabu? Da se to dovršenje progura.

Sljedeći puta kada Radimir najavi državne investicije koje će potaknuti gospodarski rast, sjetite se nove željezničke postaje u Karlovcu. Sada, možda je istina da je ovo ekstrem, i da nisu sve državne investicije ovakve. Obično se potroši koji stotinjak milijuna kuna više. Obično se to prije završi. Ono što doduše je isto, je ekonomska korist od tih investicija, koja je negdje u rangu onoga što bi davala nova željeznička stanica u Karlovcu da je ikada izgrađena.

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s