Čemu služi Croatia Airlines?

Ničemu

 

Prije nekoliko dana Croatia Airlines hvali se kako su ove godine prevezli svog milijuntog putnika ranije nego ikada. Kako kažu:

U prvih sedam mjeseci ove godine na letovima CA ukupno je zabilježeno 1.087.699 putnika, što je za 2 posto više u odnosu na isto razdoblje lani, a istodobno i najveći broj putnika u prvih sedam mjeseci od početka komercijalnog letenja 1991. godine.

 

Fascinantan rezultat? Baš i ne. Ipak pričamo o kompaniji koja u cijeloj svojoj povijesti nije zaradila kune. Što to točno piše u njihovim financijskim izvještajima?

  • 96,22 % Croatia Airlines-a u vlasništvu je države (Agencije za upravljanje državnom imovinom), dok je ostatak od 3,78% uglavnom rasporađen u raznim državnim fondovima i institucijama (uključujući i Hrvatsku Lutriju d.o.o. ???)
  • Croatia Airlines postoji jer je država uplatila 989.98 milijuna u kapital kompanije, od čega je u toku svojega poslovanja Croatia Airlines zaključno s krajem 2011. godine izgubila SVE i samo zahvaljujući računovodstvenoj igrački zvanoj revalorizacija dugotrajne materijalne imovine kompanija navodno ima nekakav kapital od fascinantnih 42,32 milijuna kuna
  • gubitak kompanije u 2010. godini bio je 176 milijuna kuna, a u 2011. godini samo 98,3 milijuna kuna (i to nakon svih računovodstvenih manipulacija)
  • obveze kompanije su istodobno gotovo 1,47 milijardi kuna krajem 2011. godine
  • kompanija istodobno zapošljava više od 1.100 radnika
  • glumi ozbiljno dioničko društvo, tiska financijske izvještaje, plaća revizore…
  • nabavlja nove avione.

 

Hoće se tko igrat igre tko će i s čijim novcem uskoro dokapitalizirat Croatia Airlines? A da, nije zabavno kada svi ionako već znaju odgovor…

11 thoughts on “Čemu služi Croatia Airlines?

  1. Imao sam i ja namjeru pisati protiv Croatia Airlinesa🙂
    Nevjerojatno mi je da se gubitak od stotinjak milijuna kuna smatra nečim normalnim, a to je tako iz godine u godinu. Zašto nitko ni na vlasti ni u oporbi ne pozove na ukidanje CA? Zašto mediji ponekad pišu protiv gubitaka u brodogradnji, a nitko ne priča o ogromnim gubicima CA?

    Naravno da je ta firma potpuno besmislena, gubitaška politička igračka. Ima s njom povezanih gluposti čitav niz. Recimo, brački aerodrom. I on je gubitaški pa ga država subvencionira, ali bio bi još gori da Croatia Airlines ne održava do tamo liniju na kojoj gubi novac, pa onda “putnika ima”, što služi kao argument za subvenciju aerodroma.

    Pa onda sindikalizirana radna snaga s najvećim prosjekom plaća u državi. Nemam ja ništa protiv visokih plaća, ali u gubitaškoj firmi?

    Uostalom smatram da CA treba ukinuti. Ne restrukturirati, ne dovesti novi menadžment, ne pronaći stranog partnera, ne platiti konzultantima studije, nego u – k – i – n – u – t – i.

  2. Haha stvarno su dobri. Peoklete krvopije… Htio sam u svojem postu reći, ali nisam jer sam bio preljut, da bi CA zapravo trebalo bojkotirati, a ne subvencionirati.
    Podaci koje si naveo su dovoljni za pokretanje Istrage za kriminalni nemar u upravi. Kad bismo tako radili cijela vlada i svi šefovi državnih firmi bili bi u zatvoru…

      • “Ono što je 2008. – kad je kupnja novih aviona dogovorena – izgledalo kao dobar posao, sada se pretvorilo u opasan financijsko-politički triler s neizvjesnim završetkom.”

        pazi dobar posao, imat će više aviona koje ionako ne bi mogli otplaćivat i više letova na kojima će gubit novac

        koji bullshit

        kao je to ikada moglo izgledat kao nešto pametno…

      • Nego, vidim da Srbi imaju isti problem, isto su naručivali od Airbusa bezveze (valjda su obje strane uzele neku proviziju). Tako da mi se čini da ovaj puta nije Sanader direktno kriv (da ga primi Sarkozy? Malo nategnuto, osim toga zar nije Čačić ili neko njegov bio u nadzornom odboru?) nego mi se čini da pokušavaju sve svaliti na njega kad je već otpisan. Vjerojatno je tu još bilo igrača koji su napravili greške, možda cijeli NO. Preciznije: problem je sistemski a ne jednog čovjeka. Nije problem u tome što je Sanader lopov, problem je u tome što je CA državna tvrtka.

      • i ja sam sada pročitao opet taj članak i spominju kredite za avansno plaćanje novih aviona kod KFW Ipex Bank
        što je… njemačka državna banka… kojoj je jedna od zadaća potpomaganje izvoza kreditiranjem inozemnih kupaca😀

        naravno da mi nikada tu nećemo znat činjenice, ali uopće ne bi bio iznenađen da ovo ima kakve veze i s ulagivanjem/pregovaranjem s EU i odobrovoljivanjem pojedinih zemalja članica

  3. Pingback: Čemu služi Croatia Airlines? (2) « strasilo

  4. Pa cijela hrvatska drzava posluje s gubitkom jer su prihodi drzavnog proracuna manji od rashoda. Ajmo onda ukinuti Hrvatsku, nek svaki susjed razgrabi sto stigne. Umjesto da razmisljamo da racionaliziramo CA, mi bi samo unistavali.

    • iako ne vidim previše smisla u tvojoj logici, nemam ništa protiv ukidanja Republike Hrvatske
      tom tvorevinom nisam zadovoljan niti kao njen građanin niti kao hrvatski nacionalist
      i ne vidim kako bi ukidanje te tvorevine završilo prisvajanjima teritorija od strane susjeda, veću mogućnost vidim za to da na njenim ostacima nastane nešto bolje

  5. Pingback: Popis popularnih ekonomskih ideja | Usporedbe

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s